بهترین، سریعترین و ارزانترین روش رزرو هتل

یکشنبه, 08 اسفند,1395

 

مسافرت و گشت و گذار یکی از قدیمی ترین فعالیتهای اجتماعی انسانهاست و اقامت از دغدغه های اولیه هر سفر می باشد نوع اقامت همیشه براساس مدل سفر شما تعیین می گردد مثلا در یک سفر ماجراجویانه در اعماق جنگل برپا کردن چادر،کمپ و تامین مایحتاج و استقرار آن نیاز به دوره های آموزشی دارد. هرچند لذت سفر به همین تغییرات اقامتی آن است، ولی امنیت سفر و اطمینان از محل استقرار و اقامت از شروط اصلی تمامی سفرها می باشد.

درگذشته به دلیل امکانات ارتباطی مسافران تنها از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به رزرو هتل می نمودند، اما امروزه ابزارها و امکاناتی مانند اینترنت حجم ارتباطات را بسیار گسترده تر است. امروزه با وسعت شهرها و ترافیک شهری امکان مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی باعث اتلاف وقت و هزینه خواهد شد. بنابراین با مراجعه به وب سایت های گردشگری و شبکه های رزرواسیون می توانید آخرین اطلاعات هتل ها و اماکن اقامتی را بدست بیاورید.
خوشبختانه محتوای فارسی موجود در اینترنت نیازهای اولیه مسافران را تامین می کند. وب سایت های زیادی هستند که اطلاعات هتل ها را به تفکیک شهر و موقعیت آن در شهر مقصد را درج کرده و مسافران را راهنمایی می کنند. شما می توانید موقعیت هر هتل را برروی نقشه دیده و یا موقعیت تمامی هتل های یک شهر را یکجا روی نقشه آن مشاهده کنید و مناسب ترین را انتخاب نمایید. علاوه بر این، شما می توانید مسیر حرکت خود از هتل به جاذبه های گردشگری را روی نقشه ملاحظه کنید. حتی چند هتل را با هم مقایسه نموده و اطلاعات و امکانات آنها را بررسی نمایید.
وب سایت های گردشگری جهت تکمیل محتوی خود از طریق خود هتل اقدام می نمایند و ممکن است مطالبی که هتل ارایه نموده مربوط به سالهای گذشته باشد. بطور مثال عکسهایی که در گالری تصاویر هتل آمده است مربوط به گذشته بوده و هم اکنون آن امکانات مستهلک گردیده؛ از اینرو جهت دریافت بهترین و بروز ترین اطلاعات می توان نظرات مسافرینی که در آن هتل اقامت داشته اند را مطالعه کرد. معمولا در وب سایتهای رزرو هتل و یا انجمنهای گفتگو این تبادل اطلاعات و نظرات موجود است.
وب سایتها به دلیل هزینه های کمترنسبت به آژانس های مسافرتی و به دلیل گستردگی مشتریان (سراسر کشور) از درآمد بیشتر و هزینه کمتری برخوردار بوده و به همین دلیل جهت جذب بیشتر مشتریان تخفیف های بیشتری نسبت به آژانس های مسافرتی ارایه می نمایند. در اکثر کشورهای جهان به دلیل رقابت بالای وب سایت های رزرو هتل، معمولا قیمت هتل ها توسط سایت ها و سامانه های رزرواسیون تعیین می گردد .
ازجمله وب سایتهای فعال در حوزه رزرواسیون اینترنتی هتل و تورمسافرتی می توان به سامانه رزرواسیون مهر به آدرس www.egardesh.com مراجعه نمایید.
چگونه می توان به یک وب سایت اعتماد کرد؟    
مهمترین پارامتر خرید از اینترنت اعتماد به سایت فروشنده می باشد. اولین قدم و شاید مهمترین آن توضیحات خود سایت است. با توجه به این موضوع، حتما قسمت "درباره ما" در سایت را مطالعه کنید. اگر هم در مورد نحوه اعتماد کردن مطلبی وجود دارد آن را نیز مطالعه کنید. عدم ارائه اطلاعات کافی در این بخش می تواند مهر تأییدی بر اعتماد نکردن شما به آن سایت باشد.  
اما برای اطمینان بیشتر به نکات زیر توجه کنید:
1.سایت مربوطه متعلق به یک شرکت معتبر در امر رزرواسیون یا صنعت گردشگری باشد.
2.توضیحات بخش "درباره ما" یا "معرفی سایت" کامل باشد.
3. وب سایت مربوطه تقدیرنامه یا جایزه ای به خاطر نوع خدمات خود دریافت کرده باشد و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
4. هم اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت الکترونیک به وب سایت های معتبر نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه اینترنتی اعطا می نماید. داشتن این نشان در آن سایت یعنی اینکه با خیال راحت رزرو نمایید.
5.درمراحل پرداخت پول از طریق سیستم بانکی، حتما دقت کنید آدرس سایت بانک با //:https شروع شود در بعضی مرورگرها درکنار صفحات آدرس اینترنتی، علامت قفل قرار دارد.
6. همچنین محتوای سایت و up to date بودن و بالا بودن سایت در موتورهای جستجو، نشان از قابل اطمینان بودن آن سایت می باشد.
امیدواریم سفرخوش و لذت بخشی داشته باشید.